Please disable Ad Blocker before you can visit the website !!!
thumbnail

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Nazna...

by notifee99@gmail.com   ·  5 května, 2025   ·  

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Nazna...

by notifee99@gmail.com   ·  5 května, 2025   ·  

Jiskra francouzské holdingové společnosti Kering a jejích značek se pomalu vytrácí, což se odrazilo na jejích hospodářských výsledcích. Ačkoli jsou některé segmenty pro zákazníky stále zajímavé, v případě Gucci a Yves Saint Laurent je situace jiná. Problémem není jen atraktivita kolekcí, ale i další faktory, které jsou mnohem složitější a ovlivňují celý sektor luxusního zboží. Zatímco mnohé značky hledají ten správný směr, jak se vypořádat s ekonomickými výzvami, konkurenční Hermes nadále posiluje.

Náročné časy přetrvávají

Společnost Kering za první čtvrtletí vykázala pokles, když její tržby dosáhly necelé 4 miliardy EUR, což znamenalo meziroční pokles o 14 procent. Ve sledovaném období měl Kering celkem více než 1 780 provozoven, ale kvůli nepříznivé situaci musel uzavřít 25 prodejen a 50 butiků. Při pohledu na jednotlivé regiony byl trend také negativní. Asie a Tichomoří pokračovaly ve výrazném poklesu na úrovni 25 procent, stejně jako na konci loňského roku. Zpomalil se i prodej v západní Evropě a v Severní Americe, kde klesl o 13 procent, a v Japonsku o 11 procent. Kering zůstává i nadále obezřetný vůči globálním výzvám a jak uvedl jeho generální ředitel François-Henri Pinault, společnost se zaměřuje na dosažení svých cílů a obnovení svého postavení, přičemž zároveň očekává, že luxusní sektor bude i v tomto roce čelit problémům.

Smíšené výsledky značek

Podobný scénář se týká i značky Gucci, která tvoří největší část příjmů Keringu. Její tržby, které se za sledované období propadly o 24 procent na 1,6 miliardy EUR, byly způsobeny nižší návštěvností obchodů. V tomto případě je důležitá zejména složitá situace na čínském trhu, který byl kdysi významným přispěvatelem do pokladen mnoha značek. Přesto podle Keringu Gucci posiluje a jeho nová kolekce kabelek zaujala trh. Osmiprocentní pokles zaznamenal Yves Saint Laurent a výnosy ostatních luxusních domů, kam patří například i McQueen, klesly o 11 procent. Pozitivní byl výkon značek Bottega Veneta se 4procentním nárůstem, pánských obleků Brioni s dvouciferným růstem, a také segmentu brýlí a kosmetiky, jejichž tržby celkově vzrostly o 4 procenta. Solidní výkon vykázaly i klenotnické domy holdingu.

Nový ředitel akciím nepomohl

Další čtvrtletí negativních výsledků se odrazilo i na ceně akcií Keringu na pařížské burze, kde po jejich zveřejnění 24. dubna 2025 klesly přibližně o 6 procent. Na konci obchodního dne ale tuto ztrátu snížily na méně než 1 procento a uzavřely na úrovni 173,24 EUR za akcii. V červených číslech jsou přitom akcie společnosti už dlouhodobě. Od začátku roku ztratily 26 procent, k čemuž přispěl také propad v polovině března, kdy byl jmenován nový kreativní ředitel pro Gucci. Demna, jak ho zná svět luxusu, nebyl investory přijat pozitivně kvůli kontroverzní reklamě Balenciagy, která zobrazovala dítě v sexuálním kontextu. Pro srovnání – ve stejném období minulého roku zaznamenaly akcie ještě výraznější pokles na úrovni až 48 procent, zatímco během posledních pěti let to bylo celkově 63 procent.*


image

Vývoj cen akcií společnosti Kering za posledních 5 let. (Zdroj: Investing.com)*

Překážky růstu přetrvávají

Slabé ekonomické prostředí, vysoká inflace a změna chování zákazníků už dlouhodobě tvoří protivítr růstu celého luxusního sektoru. K tomu se přidávají také cla, která sice nemusí mít okamžitý negativní dopad, ale v delším časovém horizontu mohou být problémem. Mnoho společností se ve snaze snížit dopady obchodní politiky USA chystá přesunout výrobu do Spojených států, což se v případě evropského luxusu pravděpodobně nestane. Místo toho značky přistoupí ke zvýšení cen. Čínský trh už není tím, čím býval, a společnosti tak přesunuly svou pozornost na bohaté americké spotřebitele, kteří ale také nebudou nadšení, pokud budou platit více za nálepku „vyrobeno v Evropě“, zejména pokud se k tomu přidají obavy z recese.

Vítězem je Hermes

Z aktuálně zveřejněných výsledků vyplývá, že problémy s poklesem stále trápí i konkurenční LVMH, kterému patří mimo jiné značky Louis Vuitton a Dior. Jeho tržby však klesly o podstatně menší podíl než u Keringu – pouze o 2 procenta na 20,3 miliardy EUR, přičemž podle jednotlivých segmentů byly na tom nejhůře móda a kožené výrobky, vína a lihoviny. Naopak vzrostlo podnikání s hodinkami a šperky. Na druhé straně tu máme Hermes, jehož situace je mnohem pozitivnější. Jeho konsolidované tržby vzrostly o 9 procent na 4,1 miliardy EUR. Růst zaznamenal napříč všemi regiony – v Evropě to bylo téměř 13 procent, v USA 11 procent, v Japonsku 17 procent a v Asii 1 procento. Zajímavé byly i prodeje na Blízkém východě, kde tržby vzrostly o 14 procent. Hermes za tento výkon vděčí vysoké exkluzivitě a cenovkám svých výrobků a přístupu k zákazníkům a očekává, že jeho růst bude pokračovat.[1] Dalším v pořadí bude společnost Richemont, která zveřejní výsledky v polovině května. Její poslední výsledky za čtvrtý kvartál ukázaly meziroční nárůst tržeb, ale v porovnání s třetím čtvrtletím klesly, takže bude zajímavé sledovat, jak se jí dařilo v prvních třech měsících roku 2025.

Olívia Lacenová, hlavní analytička Wonderinterest Trading Ltd.

* Minulá výkonnost není zárukou budoucích výsledků

[1] Výhledová prohlášení vycházejí z předpokladů a aktuálních očekávání, která mohou být nepřesná, nebo z aktuálního ekonomického prostředí, které se může změnit. Taková prohlášení nejsou zárukou budoucí výkonnosti. Zahrnují rizika a další nejistoty, které je obtížné předvídat. Výsledky se mohou podstatně lišit od výsledků vyjádřených nebo implikovaných v jakýchkoli výhledových prohlášeních.

 

Napsat komentář

Sledujte nás
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.