Evropské luxusní koncerny jako LVMH a Richemont čelí novým výzvám v důsledku zavedení amerických cel. USA zavedly clo ve výši 20 % na zboží z Evropské unie a 31 % na produkty ze Švýcarska, což výrazně zasahuje například švýcarské hodinky. Akcie společností Richemont a Swatch Group na to reagovaly poklesem o 4 %, respektive 4,3 %.
Tlak na britský luxusní sektor
Britské značky luxusního zboží se rovněž dostaly pod tlak. Na britské zboží uvalily USA clo ve výši 10 %, na dovážené automobily dokonce 25 %. Investiční fondy v reakci na to začaly spekulovat na pokles akcií firem v luxusním a automobilovém segmentu, kvůli očekávanému úbytku poptávky a ztrátě konkurenceschopnosti.
Změny v chování spotřebitelů
Cla zároveň ovlivňují nákupní chování amerických spotřebitelů. Vzhledem k rostoucím cenám a ekonomické nejistotě dávají mnozí přednost základnímu zboží před luxusem.
Luxusní sektor tak musí čelit novým podmínkám mezinárodního obchodu i měnícím se preferencím zákazníků, což vyžaduje strategické úpravy pro udržení ziskovosti.
!–cleared–>