Please disable Ad Blocker before you can visit the website !!!
thumbnail

Česko přitahuje čínské turisty i filmové štáby. Po...

by notifee99@gmail.com   ·  22 července, 2025   ·  

Česko přitahuje čínské turisty i filmové štáby. Po...

by notifee99@gmail.com   ·  22 července, 2025   ·  

image

Zájem čínských turistů o návštěvu Česka opět roste. Jen během prvního čtvrtletí roku 2025 přicestovalo do Česka bezmála 30 tisíc turistů z Číny (29 987), což představuje meziroční nárůst o téměř 39 %. Loni to bylo ve stejném období 21 594 a v roce 2023 pouze 13 300. Přestože počty návštěvníků zatím nedosahují předcovidových hodnot z roku 2019 (90 877 za 1. čtvrtletí), trend je zřejmý – Česko se opět vrací do hledáčku čínských cestovatelů. R ostoucí zájem by mohla výrazně podpořit i nejúspěšnější čínská reality show Divas Hit the Road, Její sedmá řada vznikla v Česku.

Reality show jako netradiční forma propagace

Česko se díky natáčení pořadu Divas Hit the Road: Bond of Hearts dostane na obrazovky milionů čínských diváků. Oblíbený formát, ve kterém slavné čínské osobnosti objevují svět, zamířil do Prahy. Tvůrci tentokrát nasměrovali pozornost na atmosféru zejména české metropole a její kulturní památky – navštívili například Pražský hrad, orloj nebo Staroměstské náměstí, aby divákům nabídli hlubší pohled na české kulturní dědictví. V programu dostává prostor i Český Krumlov. V sedmičlenné skupině slavných „sester a bratrů“ účinkují zpěvačka Na Ying, herci Chen Shu, Ma Sichun, Li Qin, Gong Jun, Zhang Wanyi a moderátorka Zhang Yaqi.

„Silná mediální prezentace, jako je natáčení úspěšné reality show s tak vysokou sledovaností, je pro tuzemský cestovní ruch nesmírně cenná. Díky těmto formátům můžeme oslovit obrovské publikum, představit Česko jako atraktivní a autentickou destinaci a motivovat čínské turisty k osobní návštěvě,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Divas Hit the Road patří k nejúspěšnějším čínským televizním pořadům poslední dekády. Jen v Číně oslovila v předchozích sezónách až 860 milionů diváků a pravidelně se objevuje podle China Vision Big Data mezi nejsledovanějšími pořady. Na sociálních sítích, jako je Weibo či Xiaohongshu, zaznamenává rekordní počty diskusí a trendujících témat.

Všech šest předchozích sezón zaznamenalo vysokou sledovanost i pozitivní ohlasy. Například pátá řada s názvem „Silk Road Journey“, která se natáčela v Saúdské Arábii. Jejím výsledkem byl 772% nárůst online vyhledávání této země. V případě Česka může show přiblížit nejen nejznámější památky, ale i kulturní atmosféru a běžný život v tuzemsku. Právě autenticita a lidské příběhy jsou klíčovými prvky nové sezóny, kterou připravují týmy Li Chao z televize Hunan TV a Cai Xi z platformy Mango TV. Show přináší pohled mladých lidí na přírodní a kulturní krásy Česka i dalších zemí.

„Show tohoto typu mají v Číně obrovský dosah a skutečný vliv na rozhodování lidí, kam cestovat. Zkušenosti z minulých sezón ukazují, že účinek na zvýšení zájmu o konkrétní destinaci může být výrazný. Proto jsme velmi rádi, že si tvůrci vybrali právě Česko. Můžeme tak čínským cestovatelům ukázat, že právě tady mohou zažít něco výjimečného,“ vysvětluje Lukáš Pokorný, ředitel Zahraničního zastoupení CzechTourism v Číně a doplňuje: „Abychom ještě více podpořili zájem o nová místa a zážitky v Česku, chystáme na léto další aktivity zaměřené na čínské publikum. Ještě tento měsíc dorazí skupina novinářů, jimž prostřednictvím presstripu ukážeme, jak může vypadat letní dovolená v různých koutech tuzemska. V srpnu pak navážeme cestou pro influencery, kterou připravujeme společně s ETC a která se zaměří na udržitelnost a gastronomii.“

Dálkové lety pomáhají oživit příjezdový turismus

Významným impulsem, který pomohl nastartovat zájem turistů z této destinace o návštěvu Česka, bylo obnovení přímého leteckého spojení mezi Pekingem a Prahou v červnu 2024. Právě letecká dostupnost ze vzdálených trhů je klíčovým faktorem pro rozvoj příjezdového cestovního ruchu z Asie.

„Obnovení přímé linky mezi Pekingem a Prahou bylo jedním z nejdůležitějších kroků pro návrat turistů z Číny. Tato linka zjednodušuje cestu a dělá z Česka opět atraktivní bránu do Evropy. Díky rostoucím číslům vidíme, že se investice do rozvoje dálkových linek vyplácí. Je to nejen příležitost pro cestovní ruch, ale i pro posílení kulturních a obchodních vazeb,“ upozorňuje agentury CzechTourism František Reismüller a dodává:Přidanou hodnotou je fakt, že turisté ze vzdálených destinací, včetně Číny, pokračují dále a cestují po Evropě. Z tuzemska míří například do Rakouska, Německa, Francie či třeba Itálie. Je to logické, pokud už absolvují dlouhý let, chtějí poznat více destinací najednou. Přímé spojení se vzdálenými destinacemi je tak v konečném důsledku přínosem pro celý evropský turismus.“

V roce 2024 přijelo do Česka 173 839 čínských turistů, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2023 (89 628). Přesto stále zbývá prostor k dalšímu růstu – před pandemií, v roce 2019, navštívilo Česko celkem 609 727 návštěvníků z Číny.


image 

V průměru zůstávají čínští turisté v Česku necelé tři dny. Hlavním důvodem návštěvy je rekreace. Nejčastěji míří za kulturními památkami a v kurzu je i zdejší gastronomie. Roste zájem o menší skupiny, delší pobyty i autentické zážitky mimo hlavní trasy. Do Česka přijíždějí nejčastěji na základě doporučení od známých a společně s partnerem či partnerkou. Zhruba polovina cestovatelů z této země je ve věku 30-44 let. Jejich průměrné celkové výdaje na osobu a den činí bezmála 4 tisíce korun.


 
image

Zdroj: Tourdata

Cíl: Česko jako samostatná destinace

V minulosti bylo Česko často vnímáno jako jedna ze zastávek na cestě po Evropě. CzechTourism se proto dlouhodobě snaží o to, aby se z tuzemska stala jedna z hlavních destinací čínských turistů. K tomu přispívají nejen přímé lety a spolupráce s místními partnery, ale i netradiční nástroje propagace, jako je například spolupráce s influencery nebo natáčení televizních pořadů s vysokou sledovaností.

 

Napsat komentář

Sledujte nás
Please enter CoinGecko Free Api Key to get this plugin works.