
Nejnavštěvovanější tuzemské outletové centrum v pražských Štěrboholích zaznamenalo v roce 2024 nejúspěšnější výsledek ve své historii. Tržby centra meziročně vzrostly o 9,2 % a návštěvnost se zvýšila o 3,8 %. Fashion Aréna tak poprvé od pandemie překonala rekordy z roku 2019. Listopad a prosinec se staly dokonce nejvýkonějšími měsíci v celé historii centra. Pozitivní vývoj hlásí i mateřská skupina VIA Outlets, jejíž značky dosáhly v roce 2024 tržeb ve výši 1,45 miliardy eur.
Pozitivní vývoj hlásí i vlastník centra, mateřská skupina VIA Outlets. Celkové tržby nájemců ve všech 11 evropských outletových centrech vzrostly o 6,8 % na rekordních 1,45 miliardy eur a návštěvnost stoupla o 5 % na více než 32 milionů zákazníků. Skupina proto i nadále pokračuje v rozsáhlých investicích do modernizace center, rozšiřování a obměny portfolia značek.
“Navzdory řadě výzev se nám v roce 2024 podařilo dosáhnout meziročního růstu tržeb o 9,2 % a zvýšení návštěvnosti o 3,8 %. Ve srovnání s rokem 2019 jsme tržby navýšili o 5 %, což potvrzuje úspěšnost naší strategie – zejména důraz na diverzifikaci zákaznické základny a kvalitní značkové portfolio. V loňském roce jsme rozšířili nabídku například o značky Baťa, Anthony’s či Bubblify,” upřesňuje Lenka Čapková, ředitelka outletového centra.
Návrat módního retailu v Česku na předcovidová čísla zpomalily vysoká inflace, energetická krize a útlum zahraničního turismu. Ten přitom před pandemií tvořil až 10 % tržeb Fashion Arena Prague Outlet, přičemž 40 % těchto nákupů realizovali čínští a ruští zákazníci. Management centra proto zaměřil akviziční aktivity na nové trhy, což se vyplatilo. V prvním čtvrtletí 2025 dosáhla kupní síla zahraničních turistů úrovně roku 2019 i bez obou zmíněných národností.
„Růst tržeb v loňském roce potvrzuje, že se naše outletová centra stále více etablují jako atraktivní nákupní destinace. Úspěch strategie 3R – remodelling, remarketing a remerchandising – zároveň ukazuje, že dokážeme oslovovat stále více prémiových značek. Aktivně vyhledáváme nové příležitosti k akvizicím na trzích, kde můžeme díky našemu know-how dále zvyšovat hodnotu portfolia,” říká Otto Ambagtsheer, generální ředitel VIA Outlets.
Na konci roku 2024 agentura Fitch Ratings potvrdila společnosti VIA Outlets dlouhodobý úvěrový rating IDR a rating seniorského zajištěného dluhu na úrovni BBB+ se stabilním výhledem. Agentura ve své zprávě ocenila aktivní řízení, silnou spádovou oblast, stabilní vztahy se značkami i dobrou dopravní dostupnost. Pro rok 2025 predikuje další růst nájmů, a to díky expanzi centra v Seville, rozšíření značkového portfolia a očekávanému nárůstu návštěvnosti.
Skupina VIA Outlets navíc již pátým rokem po sobě obdržela nejvyšší 5hvězdičkové hodnocení v žebříčku GRESB Real Estate Sustainability Benchmark Report 2024, a to s výsledky převyšujícími průměr konkurenčních firem i celého benchmarku GRESB.